dinsdag 29 november 2011

29 nov

Hoi allemaal!

Hier weer even een berichtje hoe het hier gaat :-)

Bas is vanmorgen vroeg opgehaald door een collega en er stond een heel programma klaar voor vandaag. Dus ben benieuwd wanneer hij terug komt en hoe het allemaal is gegaan!

Gistermiddag zijn we naar Southpark Mall geweest, nadat bas klaar was op het werk. Daar scheen je goed te kunnen winkelen en daar zit een Apple winkel. Dus wij erheen, na ongeveer een half uurtje Charlotte sightseeing met de bus kwamen we aan bij de Mall. We reden door een ander gedeelte van Charlotte, dat was heel anders dan ik tot dan toe gezien had. Hele grote huizen, alleen maar blanke mensen... Een heel verschil met waar we "wonen".
Bij de Mall uitgekomen bleek die ook helaas niet voor onze portemonnee geschikt ;-) Maar immens groot, met super veel winkels èn een kerstman waar je mee op de foto kon :-)

Wij toch even de apple store opgezocht, wat een beleving was dat!! Bizar!
Je komt in een winkel zo groot als een gemiddelde "Vera moda", vol met mensen en heeeeel veel mensen met een rood Apple shirtje (personeel). Je kijkt een beetje rond en bedenkt "ik heb een vraag" en dan begint het... Je drukt op de dichtbij zijnde iPad op het knopje "need service". En dan komt er iemand bij je, fijn denk je, maar wat ze alleen deed was op een iPad je naam noteren en zeggen dat er zo iemand bij je komt. Vervolgens komt er iemand, die weet het antwoord natuurlijk niet, zij overlegt op een meter afstand met een collega, zonder jou erin te betrekken. Hij geeft haar antwoord wat wij kunnen verstaan, maar zij komt je dan het antwoord geven. Vervolgens is dat niet het antwoord dat je zoekt, probeer je de collega aan te spreken, maar dat mag niet. Moet je een afspraak maken met een technische medewerker, die er overigens gewoon naast staan, en een half uur later terug komen, om vervolgens binnen een minuut weer naast een verkoper te staan met de boodschap: koop eerst ff een nieuwe iPod en evt een nieuwe laptop en dan komt er een tech medewerker bij je om alles te installeren op je nieuwe laptop. Hmmmm ik wil helemaal geen nieuwe laptop kopen hier!! Ik wil antwoord op mijn vraag... Zucht...
Wij gedesillusioneerd naar buiten zonder product en antwoord op onze vragen...

Die hele zaak is erop gericht dat je hebberig wordt en gewoon alles koopt dat je ziet of je dat nou kan betalen of niet. En je moet vooral niet vragen hoe iets werkt, dat weten ze niet, dat hoeft ook niet, want als je alles hebt lever je het gewoon iedere keer in als het niet werkt. En dan krijg je het weer werkend terug (met rekening).
Bizar...

Maar dat is Amerika ;-) Althans wel zoals het voorlopig op ons overkomt.

Grappig om zo'n nieuwe cultuur te ontdekken :-)
Ik heb vanmorgen wat gesport, daarna even wat boodschapjes gedaan en heb net wat te eten gemaakt. Best tricky op een kamer waar de ramen niet open kunnen en een slappe afzuiger... Dus zullen niet te uitgebreid koken hier. Beneden kan ik het eten wel hebben en gewoon heel uitgebreid ontbijten elke dag ;-)

Zo weer een heel verhaal, dus laat het hier maar even bij :-P

Liefs olga

1 opmerking:

Angela zei

Heey Olga en Bas,
Dat computeravontuur klinkt een beetje als een goed horror verhaal. (a la Stephord wives)Hmmm nu ik er over na denk heb ik zoiets ook gehad met een nederlandse zorgverzekering. "Nee, mevrouw, maakt u zich maar niet druk, als u gewoon betaald....." aaaaah creepy!
Afijn je kunt gewoon internetten en mailen heb ik gemerkt. Zoek een wizzkid op de universiteit zou ik zeggen en vraag hem alles wat je wilt!
dikke zoen,
Angela