zondag 11 december 2011

Zaterdag naar Concord Mills Mall.

Hoi allemaal!

Hier weer even een update!

Alles gaat goed hier. Bas is lekker druk op het werk, leert veel nieuwe dingen en afgelopen weekend was hij vrij! Dus lekker even wat tijd samen gehad :-D. Mag ook wel, donderdag was hij pas 11 uur 's avonds thuis...
Afgelopen week was ik wel ff goed ziek van de luchtverfrisser die ze op mijn kamer hadden gespoten, maar na twee daagjes leefde ik wel weer en kon ik weer verder met leuke dingen doen ;-) Het verbaasd me wel, ze zijn hier zo super bang dat je ze aanklaagt dat je zou denken dat het allemaal goed geregeld is, maar er gaat nog wel eens wat mis. Wat ik me ook heel goed voor kan stellen, maar in deze cultuur is dat toch anders dan bij ons.

Gister had bas in het hotel eten besteld om op de kamer op te eten en verteld dat het ook voor mij was. Ik nam 1 hap en dacht "dit is niet goed", werd misselijk, dus een allergie pilletje genomen. (gelukkig was ik er vroeg bij en was alleen misselijk en niet heel ziek) Bas naar beneden gebeld: wisten ze ineens niet dat het voor mij was #*!%#$. Zo gaat dat hier, ze zeggen niet "sorry dat hebben we verkeerd gedaan", maar: "nee, het was niet duidelijk dat het voor olga was". Ze verschuilen zich continue achter dat het vooral niet door hen komt, zodat je geen reden hebt om ze aan te klagen (oid). Dus maar weer eens een bizar voorbeeld van de cultuur hier.

Gister overdag naar een SUPER GROTE MALL geweest (zie foto's), duurde bijna een uur met de bus... Echt, de winkels waren zo groot dat je echt geen idee meer hebt waar je moet kijken. Er zat een outdoor winkel met wel 1000 hengels, allemaal uitgestald, een waterval met enorme snoeken erin (ja echte levende zwemmende vissen), een klimmuur (ja, in de winkel) en nog veel meer! Je kreeg bij de ingang een plattegrond van de winkel waar alles kon vinden. Bizar ;-)
Verder waren er van allerlei merken outlet winkels, een food-court met wel 30 fastfood/afhaal eet gelegenheden, hele grote boekenwinkel, muziek winkel, enz enz. We zijn er vier uur geweest en onze ogen uitgekeken :-D

We hebben bij de Levis outlet store nieuwe broeken gekocht, dat was hier wel heel goedkoop vergeleken bij ons! 5 broeken voor ons beide voor minder dan de prijs van 1 levis in nederland! Dus was goed te doen ;-)

We zitten hier nu twee weken en beginnen aardig te snappen hoe deze stad werkt. In het weekend is het in de stad (en dus hotels) heel druk met uitgaans publiek van omliggende steden/dorpen en doordeweeks zie je met name alleen werkend publiek. Dus doordeweeks is het heeeeel rustig op straat en in het weekend gezellig druk. Met de bus hebben we nu verscheidende tripjes gemaakt en hebben dus een aardig beeld van hoe de stad is opgebouwd. Heel anders dan bij ons. Je ziet onderweg allemaal wijken die omringt zijn door muren met aan de ingang een wijk- of dorpnaam en vaak bewaking, erg geïsoleerd allemaal. Apart... Dat merk je ook in de mentaliteit hier, allemaal even aardig totdat je echt iets wilt of nodig hebt... Dan is het soms ineens heel anders.

Maar het begint al aardig te wennen en voor je het weet vragen wij iemand hoe het is, en lopen vrolijk verder zonder te wachten op antwoord ;-)

So, "how are you"??

Liefs bas en olga

FOTO'S:

1/10de van de Mall (concord mills)
Outdoor winkel (Bass pro)
Plattegrond winkel.
Waterval met eronder een aquarium. (honderd meter verderop ;-) )
Kerstman zelf in outdoor winkel aanwezig :-D
Lego store.
Zoek je eigen blokjes uit :-D

2 opmerkingen:

Angela zei

Dat ziet er goed uit, wat een andere wereld zeg!
Het klinkt ook wel een beetje concentratiekamp-achtig met van die muren om een wijk. Ik vraag me af of je daar ook merkt dat de economie wat minder gaat. In die grote "mall" waren daar ook winkels leeg?
Zuinig is in ieder geval niet iets wat in Amerika past, een waterval in een winkel. Maar ik kijk mijn ogen al uit, zal voor jullie nog meer zijn geweest.
zoen,Angela

bas zei

Euuh, echt geen concetratiekampen hoor. Meer gezellige wijken met een kleine/lage afzetting (al a Desperate Houswives, hahaha). En in deze mall waren geen winkels leeg, liep veel te goed. Liefs, O&B